Serviciul IT și Tipografie

Serviciul IT și Tipografie

Despre

     Misiunea Serviciului IT și Tipografie este de a fundamenta, implementa și urmări realizarea politicii informatice a Universității. În acest scop SITT va analiza, proiecta, implementa, exploata și întreține sisteme informatice în vederea extinderii ariei sistemului informatic în cadrul sistemului informațional al Universității, pentru creșterea performanțelor sistemului universitar de învățământ și cercetare. Prin intermediului Biroului Tipografie, parte integrantă a (SITT), Serviciului IT și Tipografie realizează activități specifice în vederea asigurării materialelor didactice necesare pentru studenții înmatriculați la învățământul la distanță.

     Serviciul IT și Tipografie (SITT) din cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia este  o structură suport de specialitate care asigură administrarea infrastructurii IT (rețea și sistem informatic) și asigurarea materialelor tipărite necesare pentru desfășurarea activității didactice, de cercetare și administrative din cadrul UAB.

     Serviciul IT și Tipografie (SITT) este o structură universitară constituită în conformitate cu prevederile Legii 199/2023 - Legea Învățământului Superior, cu modificările și completările ulterioare, ale Planului strategic de dezvoltare instituțională și ale Cartei universitare, în scopul asigurării suportului tehnic necesar pentru funcționarea în bune condiții a sistemului informatic din cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, precum și realizarea materialelor pentru Centrul IDFRFC, pentru Editura Aeternitas, a Publicaţiilor Universităţii şi  pentru celelalte structuri ale Universităţii.

 

     Obiectivele generale ale Serviciul IT și Tipografie (SITT) sunt următoarele:

  • Gestionarea infrastructurii informatice şi implementarea aplicațiilor software, necesare pentru desfășurarea în bune condiții a activității academice, de cercetare și administrative din cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
  • Asigurarea securității informației gestionate în sistemele/platformele informatice implementate în cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia la nivelul facultăților și compartimentelor funcționale.
  • Coordonarea activității de management informatic şi asigurarea funcţionării în parametri optimi ai infrastructurii informatice a Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, desfăşurându-şi activitatea în subordinea Directorului  General Administrativ al Universităţii.
  • Propune şi implementează strategiile aprobate de conducerea Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, privind introducerea tehnologiilor IT în învăţământ, cercetare şi administraţie, astfel încât desfăşurarea activităţilor acestora să fie una eficientă.
  • Asigură respectarea legislației în domeniul tehnicii de calcul și al software-ului.
  • Asigurarea unor comunicaţii performante printr-un acces fiabil la serviciile Internet pentru toate cadrele didactice, studenţii şi personalul UAB şi o continuă modernizare a facilităţilor Internet şi Intranet oferite de rețeaua de comunicaţii digitale a Universității;
  • Asigurarea materialelor tipărite necesare pentru desfășurarea activității didactice, de cercetare și administrative din cadrul UAB.

 

     Obiectivele specifice care vor fi urmărite în cadrul Serviciul IT și Tipografie (SITT) în scopul îndeplinirii misiunii acestuia rezultă din sarcinile SITT.

I.  Compartimentul IT are următoarele sarcini principale:

  1. monitorizarea permanentă a infrastructurii IT;
  2. organizarea și coordonarea activităților și structurilor de învățământ universitar și postuniversitar, de cercetare și de administrare ce implică folosirea sistemelor informatice;
  3. valorificarea deplină și cu eficientă maximă a dotărilor cu tehnică de calcul și a mijloacelor aferente acestora. Serviciul IT și Tipografie va fundamenta și aviza, prin specialiștii săi, achizițiile de hardware și software în scopul realizării unui mediu informatic coerent și omogen în interiorul Universității;
  4. proiectarea și securizarea soluțiilor informatice hardware/software;
  5. informarea utilizatorilor cu privire la modalitatea de accesare a resurselor IT;
  6. asigurarea suportului tehnic pentru utilizatorii care folosesc echipamente IT;
  7. acordarea de asistență de specialitate, hardware și software, pentru aplicarea informaticii în cercetarea științifică;
  8. managementul resurselor de rețea și a conturilor de acces în rețea;
  9. întreținerea, gestionarea și asigurarea resurselor necesare pentru menținerea în starea de funcționare a echipamentelor de calcul;
  10. elaborarea și implementarea politicii de securitate;
  11. salvarea, arhivarea și protecția datelor pe suport electronic;
  12. configurarea aplicației de Admitere online și supervizarea procesului de Admitere pentru sesiunile iulie și septembrie (licență, masterat, doctorat);
  13. înaintarea de propuneri de îmbunătățire a sistemului informatic, pornind de la disfuncționalitățile observate;
  14. colaborarea cu firmele de tehnică de calcul din domeniul IT în vederea achiziționării produselor hardware și software necesare desfășurării în bune condiții a activităților didactice și de cercetare din cadrul Universității;
  15. diagnosticarea, semnalarea și remedierea problemelor apărute în funcționarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice;
  16. instalarea, configurarea și reconfigurarea de hardware și software;
  17. instalarea, reconfigurarea, întreținerea și asigurarea funcționalității și integrității rețelelor de calculatoare din Universitate;
  18. întreținerea preventivă a tehnicii de calcul din Universitate;
  19. instalarea și testarea de produse informatice noi, necesare activității din laboratoare;
  20. testarea periodică, inclusiv cu programe antivirus, a calculatoarelor din Universitate;
  21. gestiunea echipamentelor IT instalate în cadrul UAB;
  22. îndeplinește și alte sarcini de specialitate repartizate de conducerea UAB.

 

II. Compartimentul Tipografie are următoarele sarcini principale:

  1. asigură realizarea materialelor pentru Centrul IDFRFC, pentru Editura Aeternitas, a Publicaţiilor Universităţii şi  pentru celelalte structuri ale Universităţii;
  2. procesare materiale (text, ecuaţii, grafică, scanare), formatare şi listare a lucrărilor până la faza de machetă pentru tipar pentru specializările ID şi Seria Didactica;
  3. menţine activă baza de date cu materialele pentru specializările ID, Seria Didactica, Editura Aeternitas;
  4. formatare şi listare materiale pentru Editura Aeternitas şi Sesiuni Ştiinţifice
  5. execută lucrări de tipărire, multiplicare, colare, biguire, legare, tăiere/refilare conform aprobărilor şi comenzilor primite pentru materialele didactice şi nedidactice pentru secretariatele şi departamentele Universității în condiţii de calitate şi potrivit standardelor, la termenele şi în condițiile stabilite prin convenție/nota de comandă;
  6. asigură aprovizionarea tehnico–materială şi gestionarea materialelor consumabile în procesul tipăririi;
  7. răspunde de inventarul obiectelor şi mijloacelor fixe ce i-au fost repartizate;
  8. întocmește devizele pentru lucrările tipărite cu aprobarea serviciului contabilitate;
  9. distribuirea lucrărilor executate în cadrul biroului conform comenzilor;
  10. asigură, prin cooperare cu alte tipografii sau firme de profil, realizarea serviciilor care temporar, nu sunt accesibile la nivelul dotării biroului, precum şi serviciile privind întreținerea şi repararea aparaturii specifice din dotare.

În cadrul compartimentului Tipografie pot fi prestate şi alte servicii specific, respectiv multiplicarea de materiale şi lucrări de licență, scanare şi listare pentru studenți şi terți pentru care se încasează contravaloarea serviciilor prestate, prin casa de marcat sau chitanțier, iar sumele rezultate din vânzări se predau pe bază de monetar la casieria Universității.

 Nu se admit contribuții sau compensări în formă fizică (hârtie, cerneală, etc.) din partea beneficiarilor de servicii.

 

Utilizarea cookie-urilor este importanta pentru buna functionare a acestui site. Prin continuarea navigarii pe site va exprimati acordul explicit cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Citeste politica de cookie pe aici

OK