Profesionalizarea carierei didactice - PROF

Anunturi

Profesionalizarea carierei didactice - PROF

Obiectivul general al proiectului
Asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem national coerent si fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competentei didactice, ca formare psihopedagogics, necesare ocupării i exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învăţământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în aclivitatea de management educational, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educatie.

Obiectivele specifice ale proiectului
OS1: Crearea cadrului institutional national pentru mentoratul carierei didactice preuniversitare, până în anul 2023, prin infiintarea instituției mentoratului carierei didactice , structurata ca retea, cuprinzand:

  • 100 de Baze de Practică Pedagogica/BPP (data adăugării: 03.09.2022)
  • 11 Centre de Tutorat Didactic (CTD), necesare formăriiși dezvoltării competenței didactice pe durata întregii cariere didactice
  • 4 Centre de Formare pentru Cariera Didactică (CFOD) — institutii de învățământ superior cu atributii de formare continuă și care isi desfasoara sub coordonarea Centrului National de Mentorat al Carierei Didactice (CNMCD)

OS2: Elaborarea/revizuirea/dezvoltarea si operaționalizarea, până în anul 2023, a trei oferte educationale pentru elevi şi a unor resurse didactice, inclusiv pentru învățarea în sistem blended learning/online si a 7 standarde didactice pentru cadrele didactice, pe baza cărora se realizează formarea si dezvoltarea/ evaluarea/echivalarea si validarea competenței idactice, obținută atât prin trasee clasice de evolutie în carieră, cât și prin rute/contexte alternative.

OS3: Formarea continuă și perfectionarea profesională, până în anul 2023, a 28.000 cadre didactice din invatamantul preuniversitar, în scopul dezvoltării profesionale şi al evoluției în cariers, pentru asigurarea continuității pedagogice în predare învățare-evaluare, cu accent pe componenta didactică practică (predarea la clasă) a formării, în contextul mentoratului de carieră didactică si in domenii precum: noile educatii, incluziune, curriculum, evaluare, Teleşcoală, combaterea bullyingului, transdisciplinaritate — inclusiv în vederea completării perfecționării continue a personalului didactic, in contextul global al digitalizării sistemelor de educație și în contexte specifice/nespecifice privind activitatea cu elevi aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv copii aparținând minorității roma, copii cu cerinte educationale speciale (CES) sau copii aflate în situații de risc medical-școlarizați in spital, copii din comunitățile dezavantajate  socio-economic.

Rezultatele așteptate
Prin proiectul necompetitiv sistemic se are în vedere elaborarea si dezvoltarea unui cadru instituțional adecvat mecanismelor și standardelor actuale pentru formarea și dezvoltarea competenței didactice, în acord cu recomandările și liniile directoare elaborate de Comisia Europeană, în domeniul cariereididactice/formării profescrilor:

  • mecanismul instituțional al mentoratului carierei didactice, mecanism ce va asigura coerență și unitate conceptuală, operațională, metodologica si legislativă în sistemul de dezvoltare a carierei didactice;
  • organism national de reglementare în cariera didactică - Centrul National de Mentorat al Carierei Didactice - CNMCD;
  • 100 de Baze de Practică Pedagogică (BPP), structurate pe sistemul consorțiilor scolare, reunind școli de aplicație (529) în care se organizează stagiile practice pedagogice - atât la nivelul formării inițiale cât și la nivelul formării continue - lecții demonstrative, evaluări practice ale competentei didactice (diverse tipuri de inspectie scolara), cercuri pedagogice, studii privind calitatea predării/învățării/evaluării, în sistem blended learning şi online etc.;
  • 11 Centre de Tutorat Didactic (CTD), necesare formării și dezvoltării competenței didactice pe durata întregii cariere didactice, în structura actuală a COD, ca centre de facilitare a învățării/formării;
  • 4 Centre de Formare pentru Cariera Didactică (CFCD) — instituții de invatamant superior cu atribuții de formare continuă, în structura actuală a DPPD din cadrul universităților, ca entități furnizoare de formare la nivel academic/profesional;
  • Corp național de experți în domeniul mentoratului de carieră didactică;
  • Corp de de formatori în domeniul mentoratului de carieră didactică, constitui la nivelul fiecărui judeţ/ a nivelul municipiului București.

Toate entitățile enumerate mai sus, înființate în cadrul proiectului, urmând a fi asimilate și integrate de sisternul educational național,își desfășoară activitatea ca o rețea instituțională, sub coordonarea Centrului National de Mentorat al Carierei Didactice (GNMCD).

Pentru mai multe informații, accesați site-ul AICI.

Utilizarea cookie-urilor este importanta pentru buna functionare a acestui site. Prin continuarea navigarii pe site va exprimati acordul explicit cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Citeste politica de cookie pe aici

OK