Despre noi
CERCUL DE MARKETING – cerc științific studențesc
Coordonatori :
Prof. univ. dr. Andreea Muntean
Prof. univ. dr. Carmen Paştiu
Conf. univ. dr. Silvia Maican
Lect. univ. dr. Ruxandra Lazea
Descrierea activităților cercului, studenți participanți, programul de studiu, număr de studenți :
Activitatea Cercului de Marketing s-a desfăşurat începând cu luna noiembrie 2009 în cadrul mai multor sedinţe tematice specifice marketingului. Membrii Cercului sunt studenţi ai specializării Marketing și masteranzi ai specializării Marketing și Promovarea Vânzărilor, pasionaţi de acest domeniu. Printre activităţile desfăşurate de către aceştia se numără:
- vizite de lucru la companii şi agenţii de publicitate
- realizarea de studii de piaţă
- organizarea de workshopuri pe diferite teme cu invitaţi din mediul de afaceri local
- elaborarea de lucrări și participarea la sesiuni de comunicări științifice.
Cercul are un număr anual de circa 20 de membri.
Cercul de Marketing de la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia este o inițiativă la care participă studenți, condusă de cadrele facultății cu specializare în marketing. Oferă o platformă pentru studenții pasionați de marketing pentru a-și îmbunătăți cunoștințele prin activități practice și interactive.
Activitățile Cercului de Marketing sunt promovate prin intermediul paginii web dedicate și a paginilor Social Media, Facebook și Instagram.
Activități desfășurate:
Pe parcursul anului universitar 2023-2024, membrii Cercului de marketing au participat la următoarele ateliere:
Crearea de conținut digital – speaker petru Alion (Digital Creator și absolvent al specializării Marketing) – despre cum poți deveni un CONTENT CREATOR pe Social Media și despre cum îți poți transforma pasiunea în carieră au aflat studenții Cercului de Marketing joi, 16 mai, de la ora 16.00, amfiteatrul Bosch Auditorium (A5). Alion Petru este un content creator apreciat în industria de fashion din România și absolvent al specializării Marketing din cadrul UAB.
Crearea de conținut în marketingul online – speaker Claudia Țoțonea, online campaign strategist. Studenții Cercului de Marketing au aflat care sunt elementele unui landing page, au analizat studii de caz despre landing page-uri de succes, au pregătit conținutul unui landing page.
Alte ateliere și conferințe organizate în anii anteriori: Cercul de marketing organizează evenimente precum seria „Marketing one-on-one”, care prezintă profesioniști din diverse industrii, inclusiv marketing digital, publicitate și antreprenoriat. Aceste evenimente oferă studenților informații despre carierele și tendințele de marketing, alături de ateliere practice.
https://albastiri.ro/2019/03/26/marketing-one-on-one-eveniment-la-universitatea-1-decembrie-1918/
https://proalba.ro/subiecte/cercul-de-marketing
Competiții: Cercul găzduiește și competiții creative în care elevii, lucrând adesea cu elevii de liceu, dezvoltă campanii de marketing. Aceste proiecte sunt apoi prezentate unui grup de profesioniști din industrie, oferind feedback și premii valoroase.
https://proalba.ro/subiecte/cercul-de-marketing
În anul universitar 2023-2034, studentele Ana Jardan, Corina Ghețiu și Alexandra Pașca (membre ale Cercului de Marketing) formează echipa au reprezentat UAB la concursul de publicitate organizat de IAA Young Professionals Romania.
“Competiția IAA e concursul ideal pentru tinerii pasionați de MarCom, nerăbdători să-și testeze creativitatea!”
Echipa UAB a avut “ocazia de a lucra pe brief-uri reale, de a acumula cunoștințe de la specialiști în domeniu și de a experimenta atmosfera de agenție pentru a afla dacă este „their dream job”.
Vizite de studiu: Membrii vizitează în mod regulat agenții și companii de marketing pentru a observa aplicațiile din lumea reală ale strategiilor de marketing. Această expunere practică ajută la reducerea decalajului dintre cunoștințele academice și practicile din industrie
Cercetare în neuromarketing: Datorită laboratorului de ultimă generație al universității, studenții se pot angaja în studii de neuromarketing, folosind instrumente avansate precum EEG (electroencefalografe) pentru a măsura reacțiile consumatorilor la stimulii de marketing. Acest lucru face din Cercul de Marketing un loc unic pentru cercetare inovatoare
Coordonare si suport:
Cercul de Marketing este coordonat de profesori cu experiență, printre care Andreea Muntean, Carmen Paștiu și Silvia Maican, care ghidează activitățile academice și practice, asigurându-le studenților să dobândească abilități de marketing atât teoretice, cât și practice.
Acest amestec de teorie, implicare practică și acces la instrumente de ultimă oră, cum ar fi laboratoarele de neuromarketing, face ca Cercul de marketing să fie un spațiu dinamic pentru învățare și inovare în marketing.
Valorificarea rezultatelor obținute de studenți (participări conferințe, articole publicate, premii obținute etc.).
O parte a membrilor cercului studențesc de Marketing participă în calitate de organizatori la organizarea sesiunii de comunicări științifice studențești “In Extenso”, organizată anual de Facultatea de Științe Economice.
Membrii cercului științific studențesc se remarcă prin activitate publicistică, premii obținute la manifestări științifice studențești, implicare în calitate de organizator sau partener la diferite manifestări culturale sau științifice.
Lucrări la conferințe prezentate de studenții membri ai Cercului de Marketing între 2020-2024
2020 - 2024
Nr. crt. |
Student |
Conferința |
Titlul prezentării |
Perioada |
1. |
Golban Valeria-Nicoleta, coord.Prof.univ.dr. Muntean Andreea |
IN-EXTENSO. Simpozion studențesc, Alba Iulia, 2024 |
Utilizarea instrumentelor nlp în generarea de conținut text pentru comunicarea de marketing online |
2024 |
2. |
Cobzac Jasmina, coord.Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
IN-EXTENSO. Simpozion studențesc, Alba Iulia, 2024 |
Vor duce cumpărăturile online la o loialitate mai mare față de marcă decât cumpărăturile offline? |
2024 |
3. |
Vdovicenco Adriana, Midrigan Doina, coord.Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
IN-EXTENSO. Simpozion studențesc, Alba Iulia, 2024 |
Factorii care influențează decizia de achiziție a generației Z în comerțul electronic |
2024 |
4. |
Iosa Robert, coord. Lector.univ.dr. Mureșan Maria |
IN-EXTENSO. Simpozion studențesc, Alba Iulia, 2024 |
Productivity in digital time management steelcase |
2024 |
5. |
Golban Valeria Nicoleta, coord. Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
Concursul național pentru studenții economiști din Analiza Datelor, Brașov, 2024 |
Tendințele consumului de vodcă |
2024 |
6. |
Cobzac Jasmina, Golban Valeria-Nicoleta, Vdovicenco Andriana, coord.Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
IN-EXTENSO. Sesiune studențească, Alba Iulia, 2023 |
Utilizarea realității virtuale în promovarea produselor și companiilor |
2023 |
7. |
Golban Valeria Nicoleta, Cobzac Jasmina, coord. Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
Concursul național pentru studenții economiști din Analiza Datelor, Brașov, 2023 |
Analiza pieței și datelor statistice |
2023 |
8. |
Golban Valeria Nicoleta, coord. Prof.univ.dr. Paștiu Carmen |
Concursul de Economie Virgil Madgearu, Arad, 2023 |
Realitatea Virtuală în promovarea produselor și companiilor |
2023 |
9.
|
Beldean Ionela-Lidia, coord. Conf.univ.dr. Dragolea Larisa |
IN-EXTENSO, Sesiunea de comunicări științifice a studenților, Alba Iulia, 2021 |
Sindromul Burnout-implicațiile și efectele sale asupra vieții și activității profesionale a resurselor umane |
2021 |
10. |
Stratan Olivia, coord. Conf.univ.dr. Maican Silvia |
IN-EXTENSO, Sesiunea de comunicări științifice a studenților, Alba Iulia, 2021 |
Responsabilitatea socială corporativă pe timpul pandemiei |
2021 |
11. |
Stratan Olivia |
IN-EXTENSO, Sesiunea de comunicări științifice a studenților, Alba Iulia, 2020 |
Marketing research: The influence of social media on the consumer purchasing decision on the Moldovan and also on the Romanian market |
2020 |
Coordonator Cerc Științific Marketing,
Prof.univ.dr. Muntean Andreea