Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 24.07.2024
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se aprobă Regulamentul de admitere a cetățenilor străini și școlarizarea acestora în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în anul universitar 2024-2025 (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă Regulamentul activității profesionale a personalului didactic de predare și de cercetare.
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă Regulamentul de întocmire a statelor de funcții aferente personalului didactic.
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției General Administrative.
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Tehnic și Administrare Patrimoniu.
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Întreținere și Aprovizionare.
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Economic și Resurse Umane.
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Social.
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului IT și Tipografie.
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă Regulamentul de funcționare a Serviciului Pază.
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă Procedura operațională PO – PAZĂ – 01 privind desfășurarea activităților de pază în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Juridic și de Investiții.
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă Regulamentul de funcționare a Compartimentului de Audit Public Intern.
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă propunerea de abrogare a regulamentelor structurilor care au fost modificate urmare a aprobării Proiectului de reorganizare a structurii de personal didactic auxiliar și personal administrativ, după cum urmează:
- Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Administrație, Patrimoniu și Aprovizionare
- Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Tehnic și de Investiții
- Regulamentul de organizare și funcționare a Biroului Personal – Salarizare
- Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Financiar-Contabil
- Regulamentul de organizare și funcționare a Bibliotecii
- Regulamentul de organizare și funcționare a Biroului IT
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă Raportul asupra procesului de evaluare a nivelului de satisfacție al studenților în raport cu dezvoltarea profesională și personală asigurată de Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, anul universitar 2023-2024.
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă Planurile de învățământ pentru programele de studii universitare de licență și masterat, pentru anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă Propunerea de optimizare a ofertei educaționale realizată în cadrul proiectului „Stagii de practică pentru studenții UAB”, POCU/626/6/13/131606.
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă solicitarea Facultății de Informatică și Inginerie privind inițierea procedurilor de înființare a programului de studii universitare - învățământ DUAL, Electronică Aplicată.
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se avizează componența Comisiei de etică și deontologie universitară din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, după cum urmează:
Conf.univ.dr. Ciortea Marcela – Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației
Conf.univ.dr. Moisă Claudia Olimpia – Facultatea de Științe Economice
Conf.univ.dr. Borșan Tudor – Facultatea de Informatică și Inginerie
Lect.univ.dr. Ciortea Elisabeta Mihaela - Facultatea de Informatică și Inginerie
Conf.univ. dr. Lazăr Ioan – Facultatea de Drept și Științe Sociale
Conf.univ.dr. Hodoș Raul-Felix - Facultatea de Drept și Științe Sociale
Lect.univ.dr. Talpaș Maria Petronela - Facultatea de Drept și Științe Sociale
Pr.lect.univ.dr. Botoi Oliviu – Facultatea de Teologie Ortodoxă
Barbu Marius-Andrei – Student, Facultatea de Științe Economice, Marketing, anul II
Todoran Răzvan-Vasile – Student, Facultatea de Drept și Științe Sociale, Dezvoltarea şi managementul resurselor umane, Anul I
Țârău Alexandra – Student doctorand, Școala Doctorală de Contabilitate, Anul I
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă schimbarea denumirii Departamentului de Istorie, Arheologie și Muzeologie din cadrul Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației, în Departamentul de Istorie, Arheologie și Patrimoniu.
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă rapoartele comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor didactice vacante, în semestrul II al anului universitar 2023-2024 și se validează următoarele rezultate:
FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE
Departamentul de Științe Juridice și Administrative
Asistent universitar, poziția 15. Domeniul Drept. Discipline: Drept penal general I; Drept penal general II; Publicitate imobiliară; Dreptul proprietății intelectuale.
Candidat desemnat câștigător: GLIGOR RALUCA CLARISA
FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE
Departamentul de Științe Sociale
Lector universitar, poziția 10. Domeniul Sociologie, Științe Politice și Administrative. Discipline: Sistemul de asistență socială; Diagnoza și soluționarea problemelor sociale; Diagnoza și soluționarea problemelor sociale; Teorii și metode de intervenție în asistența socială la nivel de persoană; Asistența socială bazată pe evidențe; Teorii și metode de intervenție în asistența socială la nivel de grup; Managementul de caz.
Candidat desemnat câștigător: BUGNARIU ANCA-IULIA
FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE
Departamentul de Educație Fizică și Sport
Lector universitar, poziția 20. Domeniul Educație Fizică și Sport. Discipline: Teoria și practica în alte ramuri sportive (tenis de masă); Practica si metodica activităților motrice pe grupe de vârstă; Metodica predării baschetului în școală; Fitness; Metode și tehnici de tonifiere musculară; Kinesiologie.
Candidat desemnat câștigător: NICOLESCU-ȘEUȘAN NICOLETA ADINA
FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE
Departamentul de Educație Fizică și Sport
Lector universitar, poziția 21. Domeniul Educație Fizică și Sport. Discipline: Fiziologie; Fiziologie; Semiologie; Metode și tehnici de reeducare neuro-motorie; Metode și tehnici de reeducare neuro-motorie; Utilizare softuri specializate în Știința Sportului și Educației Fizice; Kinetoterapia în afecțiuni reumatologice; Elemente de fizioterapie
Candidat desemnat câștigător: HĂISAN PETRONELA LĂCRĂMIOARA
FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ
Departamentul de Artă Religioasă
Conferențiar universitar, poziția 9. Domeniul Muzică. Discipline: Armonie (1); Armonie (2); Armonie (3); Armonie (4); Forme și analize muzicale (1); Forme și analize muzicale (2); Forme și analize muzicale (3); Forme și analize muzicale (4); Armonia modală aplicată pe cântecul popular românesc; Polifonie (Contrapunct și fugă) (1); Aspecte armonice în muzica corală religioasă.
Candidat desemnat câștigător: ȘUȘMAN DRAGOȘ IOAN
FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ
Departamentul de Artă Religioasă
Conferențiar universitar, poziția 12. Domeniul Muzică. Discipline: Culturi muzicale bizantine; Paleografie muzicală bizantină (1); Paleografie muzicală bizantină (2); Paleografie muzicală bizantină (3); Paleografie muzicală bizantină (4); Istoria muzicii bizantine (1); Istoria muzicii bizantine (2); Educarea auzului muzical (1); Educarea auzului muzical (2).
Candidat desemnat câștigător: STANCIU PETRU
FACULTATEA DE INFORMATICĂ ȘI INGINERIE
Departamentul de Informatică, Matematică și Electronică
Asistent universitar, poziția 32 (pe perioadă determinată de 3 ani, începând cu prima zi a semestrului I, al anului universitar 2024-2025). Domeniul Matematică. Discipline: Econometrie; Econometrie; Statistică; Statistică; Statistică; Statistică; Statistică; Analiză matematică; Matematici speciale 1; Matematica învățământului primar și preșcolar; Analiză matematică; Analiză matematică; Analiză matematică; Analiză matematică; Logică juridică; Logică juridică; Logică juridică; Didactica matematicii în învățământul primar și preșcolar; Ecuații diferențiale și cu derivate parțiale; Probabilități și statistică matematică.
Candidat desemnat câștigător: ALBESCU OANA
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă rapoartele comisiilor de examen de promovare în cariera didactică, în semestrul II al anului universitar 2023-2024 și se validează următoarele rezultate:
FACULTATEA DE ISTORIE, LITERE ȘI ȘIINȚE ALE EDUCAȚIEI
Departamentul de Istorie, Arheologie și Muzeologie
Conferențiar universitar, poziția 5. Domeniul Istorie. Discipline: Patrimoniul și itinerarul cultural; Etică și integritate academică; Etică și integritate academică; Etică și integritate academică; Etică și integritate academică; Civilizația geto-dacică în contextul lumii antice; Arheologia de salvare și soluții de conservare in situ; Cercetarea aplicată a patrimoniului cultural (II); Cercetarea aplicată a patrimoniului cultural (II); Istoria Bizanțului; Științe auxiliare ale istoriei; Sisteme de fortificații în Evul Mediu și epoca modernă; Semantică istorică în Transilvania.
Candidat desemnat câștigător: POPA-GORJANU CORNELIA
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se validează rezultatele examenelor de promovare în grade profesionale a personalului didactic auxiliar/personalul nedidactic și transformarea posturilor pe care sunt încadrați angajații admiși, în posturi cu grad profesional imediat superior, conform documentelor anexate.
HOTĂRÂREA NR. 25.
Se aprobă transferarea postului de casier, poziția 15 din structura organizatorică a Serviciului Economic și Resurse Umane la Serviciul Tehnic și Administrare Patrimoniu și transformarea acestuia în post de administrator patrimoniu gr. I S.
HOTĂRÂREA NR. 26.
Se aprobă transferarea postului de administrator financiar tr. III M, poziția 13 din structura organizatorică a Serviciului Economic și Resurse Umane la Serviciul Juridic și de Investiții și transformarea acestuia în post de administrator patrimoniu gr. I S.
HOTĂRÂREA NR. 27.
Se aprobă următoarele:
- Proiectul de reorganizare a structurii de personal didactic auxiliar și personal administrativ (revizie)
- Structura de personal didactic auxiliar și personal administrativ (revizie)
- Organigrama executivă a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie)
- Organigrama Direcției General Administrative (revizie)
HOTĂRÂREA NR. 28.
Se aprobă solicitarea dlui conf.univ.dr. Nikos Mavritsakis privind desfășurarea de activități didactice în regim plata cu ora, în cadrul Facultății de Medicină și Științe Biologice, Universitatea Suceava, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 29.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Mihai Pascaru-Pag privind desfășurarea unor activități didactice în regim plata cu ora, în cadrul Departamentului de Științe Sociale al Facultății de Drept și Științe Sociale, în anul universitar 2024-2025, având în vederea împlinirea vârstei de pensionare.
HOTĂRÂREA NR. 30.
Se aprobă tarifele de cazare în căminele studențești pentru anul universitar 2024-2025, după cum urmează:
- Căminele studențești nr. 1 și nr. 2 – 330 lei/student/lună
- Căminul studențesc nr. 3 – 350 lei/student/lună
- Căminul studențesc nr. 4 – 300 lei/student/lună
- Căminul studențesc nr. 5 – 450lei/student/lună
HOTĂRÂREA NR. 31.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Bibliotecii Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 32.
Se aprobă cererile studenților doctoranzi de prelungire a studiilor universitare de doctorat.
HOTĂRÂREA NR. 33.
Se aprobă solicitarea CSUD privind organizarea unei noi sesiuni de admitere la studiile universitare de doctorat în septembrie 2024, graficul desfășurării concursului de admitere, repartizarea locurilor neocupate pe Școli Doctorale și conducători de doctorat, precum și componența comisiilor de admitere, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 34.
Se aprobă Metodologia de evaluare periodică a calității personalului didactic și de cercetare (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 35.
Se aprobă Regulamentul de admitere și școlarizare a românilor de pretutindeni în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).