Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 30.10.2024
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se aprobă Planul strategic al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pentru perioada 2025 – 2029.
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă Strategia cercetării științifice în cadrul Universității „ 1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pentru perioada 2025 – 2029.
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă Strategia privind dezvoltarea echității sociale în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, perioada 2025 – 2029.
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă Politica și Strategiile de Asigurare a Calității în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se aprobă Declarația pentru Calitate a Rectorului și Senatului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă Codul de Asigurare a Calității în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă Codul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia referitor la antisemitism.
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă Codul de conduită pentru prevenția și sancționarea xenofobiei, radicalizării și discursului instigator la ură în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă Raportul privind respectarea prevederilor Codul universitar al drepturilor și obligațiilor studentului.
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă Regulamentul de funcționare a Comisiei de etică universitară (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcționare pentru Ciclul I de studii universitare de licență (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcționare pentru Ciclul II de studii universitare de master (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă Regulamentul privind examinarea și notarea studenților (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă Regulamentul privind sistemul de tutorat la învățământul cu frecvență în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă Ghidul de aplicare a ECTS în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Drept și Științe Sociale, precum și Organigrama facultății (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Teologie Ortodoxă (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Informatică și Inginerie (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Științe Economice (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă Regulamentul instituțional de organizare și desfășurare a studiilor universitare de doctorat în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Centrului de Cercetări în Sisteme Electronice și Control Inteligent (SECI), precum și Organigrama SECI.
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă înființarea Centrului de Cercetări Avansate pentru Drept, Afaceri, Tehnologii și Inteligență Artificială (DATIA) la propunerea Facultății de Drept și Științe Sociale. Totodată, se aprobă Regulamentul DATIA, Statutul DATIA, precum și Organigrama DATIA.
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se aprobă Metodologia privind regimul actelor de studii și a documentelor universitare în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 25.
Se aprobă Procedura operațională PO – SG – 02 privind regimul actelor de studii și a documentelor universitare în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 26.
Se aprobă Metodologia Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia de recunoaștere academică a perioadelor de studii efectuate în cadrul unor mobilități nereglementate și Anexele aferente (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 27.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Editurii Aeternitas, precum și Organigrama Editurii Aeternitas (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 28.
Se aprobă componența Consiliului Științific și a Colegiului Editorial al Editurii Aeternitas, după cum urmează:
CONSILIUL ŞTIINŢIFIC (referenţi de specialitate):
Facultatea de Istorie, Litere şi Științe ale Educației
Conf. univ. dr. Sorin Arhire – Departamentul de Istorie, Arheologie şi Patrimoniu
Prof. univ. dr. Diana Câmpan – Departamentul de Litere
Prof. univ. dr. Teodora Popescu – Departamentul de Litere
Conf. univ. dr. Ioana Cristina Todor – Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
Conf. univ. dr. Letiţia Simona Muntean Trif – Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
Facultatea de Ştiinţe Economice
Conf. univ. dr. Dan Constantin Dănuleţiu – Departamentul de Finanţe-Contabilitate
Prof. univ. dr. Maria Popa – Departamentul de Administrarea Afacerilor şi Marketing
Facultatea de Informatică și Inginerie
Prof. univ. dr. Nicoleta Breaz – Departamentul de Informatică, Matematică și Electronică
Prof. univ. dr. Adrian Tulbure – Departamentul de Informatică, Matematică și Electronică
Prof. univ. dr. Levente Dimen – Departamentul de Cadastru, Inginerie Civilă şi Ingineria Mediului
Facultatea de Drept şi Ştiinţe Sociale
Conf. univ. dr. Gina Groza-Gogean – Departamentul de Educaţie Fizică şi Sport
Conf. univ. dr. Nikolaos Mavritsakis – Departamentul de Educaţie Fizică şi Sport
Conf. univ. dr. Laura Cetean-Voiculescu – Departamentul de Ştiinţe Juridice şi Administrative
Conf. univ. dr. Ada Hurbean – Departamentul de Ştiinţe Juridice şi Administrative
Conf. univ. dr. Călina Ana Buţiu – Departamentul de Ştiinţe Sociale
Facultatea de Teologie Ortodoxă
Pr. Prof. univ. dr. Mihai Himcinschi – Departamentul de Teologie Ortodoxă
Pr. Prof. univ. dr. Emil Jurcan - Departamentul de Teologie Ortodoxă
COLEGIUL EDITORIAL:
Facultatea de Istorie, Litere şi Științe ale Educației
Conf. univ. dr. Daniel Dumitran – Departamentul de Istorie, Arheologie şi Patrimoniu
Conf. univ. dr. Marcela Ciortea – Departamentul de Litere
Lect. univ. dr. Iulia Herman – Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic
Facultatea de Ştiinţe Economice
Prof. univ. dr. Dan Topor – Departamentul de Finanţe-Contabilitate
Prof. univ. dr. Carmen Paştiu – Departamentul de Administrarea Afacerilor şi Marketing
Facultatea de Informatică și Inginerie
Prof. univ. dr. Lucian Ioan Popa – Departamentul de Informatică, Matematică și Electronică
Facultatea de Drept şi Ştiinţe Sociale
Lect. univ. dr. Sorin Şimon – Departamentul de Educaţie Fizică şi Sport
Conf. univ. dr. Miruna Tudoraşcu – Departamentul de Ştiinţe Juridice şi Administrative
Lect. univ. dr. Angela Bara – Departamentul de Ştiinţe Sociale
Facultatea de Teologie Ortodoxă
Pr. Prof. univ. dr. Ovidiu Panaite - Departamentul de Teologie Ortodoxă
HOTĂRÂREA NR. 29.
Se aprobă Procedura operațională PO – AETERNITAS – 01 privind editarea și publicarea de cărți și materiale didactice (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 30.
Se aprobă Regulamentul de Organizare și Funcționare al Centrului pentru Managementul Calității și Strategie Instituțională (CMCSI) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 31.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Centrului de Imagine și Marketing (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 32.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIM – 01 privind proiectarea, elaborarea şi actualizarea materialelor necesare desfășurării activităților de reprezentare și promovare a imaginii și a intereselor Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 33.
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcționare a Centrului pentru Învăţământ la Distanţă, Frecvenţă Redusă şi Formare Continuă (CIDFRFC) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 34.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 01 privind gestionarea materialelor de studiu ale studenților de la forma de învățământ la distanță, circulația machetei suport de curs și distribuirea materialelor de studiu (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 35.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 02 privind programarea întâlnirilor periodice ale studenților de la forma de învățământ la distanță (P.I.P.S.) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 36.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 03 privind evaluarea periodică a performanțelor coordonatorilor de discipline și a tutorilor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 37.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 04 privind monitorizarea sistemului tutorial și de comunicare bidirecțională (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 38.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 05 privind perfecționarea personalului implicat în programele ID (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 39.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 06 privind reactualizarea periodică a materialelor de studiu pentru învățământul la distanță (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 40.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 07 privind normarea activităților didactice la învățământul la distanță (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 41.
Se aprobă Procedura operațională PO – CIDFRFC – 08 privind asigurarea echivalenței activităților din planul de învățământ de la forma de învățământ la distanță (ID) cu activitățile din planul de învățământ de la forma de învățământ cu frecvență (IF) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 42.
Se aprobă Metodologia privind organizarea și funcționarea Centrului de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (ediție nouă).
HOTĂRÂREA NR. 43.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Centrului de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (ediție nouă).
HOTĂRÂREA NR. 44.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Departamentului de Analiză și Gestiune Previzională a Solicitărilor Pieței Muncii (DAGPSPM) în cadrul Centrului de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră (CICOC) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 45.
Se aprobă Procedura operațională PO – CICOC – 01 privind consilierea și orientarea în carieră a studenților/ absolvenților/elevilor din clasele terminale de liceu (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 46.
Se aprobă Procedura operațională PO – CICOC – 02 privind consilierea psihologică a studenților/ absolvenților/elevilor din clasele terminale de liceu (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 47.
Se aprobă Procedura operațională PO – CICOC – 03 privind monitorizarea inserției pe piața muncii a absolvenților Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 48.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 01 privind:
1. Informarea, comunicarea și diseminarea bunelor practici în domeniul proiectelor
2. Consultanță și colaborare în realizarea proiectelor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 49.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 02 privind gestionarea depunerii la finanțator a proiectelor de cercetare în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 50.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 03 privind raportarea activității de cercetare derulată prin intermediul contractelor de cercetare (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 51.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 04 privind arhivarea documentelor aferente proiectelor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 52.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 05 privind recrutarea și selecția personalului care va fi angajat în proiecte finanțate din fonduri europene (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 53.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMP – 06 privind activitatea de implementare proiecte cu finanțare nerambursabilă de dezvoltare instituțională (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 54.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Oficiului Juridic (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 55.
Se aprobă Regulamentul privind reprezentarea intereselor Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în fața instanțelor de judecată și punerea în executare a hotărârilor judecătorești (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 56.
Se aprobă Procedura operațională PO – OJ – 01 privind avizarea pentru legalitate a documentelor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 57.
Se aprobă Procedura operațională PO – ARHIVA – UAB – 01 privind arhivarea documentelor Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 58.
Se abrogă Regulamentul de organizare și funcționare a Compartimentului Securitate și Sănătate în Muncă.
HOTĂRÂREA NR. 59.
Se aprobă Procedura operațională PO – SSM – 01 privind stabilirea activităților necesare pentru implementarea instrucțiunilor de securitate și sănătate în muncă (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 60.
Se aprobă Procedura operațională PO – SSM – 02 privind identificarea pericolelor și evaluarea riscurilor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 61.
Se aprobă Procedura operațională PO – SSM – 03 privind instruirea introductiv generală (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 62.
Se aprobă Procedura operațională PO – SSM – 04 privind comunicarea, înregistrarea și cercetarea evenimentelor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 63.
Se aprobă Procedura operațională PO – SSM – 05 privind elaborarea, actualizarea, îndeplinirea și monitorizarea planului de prevenire și protecție (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 64.
Se aprobă Regulamentul privind cazarea, organizarea și funcționarea căminelor studențești (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 65.
Se aprobă Procedura operațională PO – BUAB – 01 privind relațiile cu publicul în cadrul Bibliotecii Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 66.
Se aprobă Procedura operațională PO – BUAB – 02 privind achiziția, evidența, prelucrarea publicațiilor și schimbul interbibliotecar în cadrul Bibliotecii Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 67.
Se aprobă Procedura operațională PO – BUAB – 03 privind activitatea desfășurată în cadrul Librăriei Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 68.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 01 privind întocmirea fișelor de post, desfășurarea și monitorizarea activităților didactice (ediție nouă).
HOTĂRÂREA NR. 69.
Se aprobă Se aprobă demararea procedurilor de evaluare periodică a programului de studii universitare de licență Istorie – domeniul Istorie, precum și componența comisiei de întocmire a dosarului de evaluare, după cum urmează:
Președinte: | prof.univ.dr. Popa Cristian (Persoană de contact) |
Membri: | conf.univ.dr. Arhire Sorin conf.univ.dr. Stanciu Laura prof.univ.dr. Gligor Mihai lect.univ.dr. Anghel Călin |
Secretar tehnic: | Buzași Simona |
HOTĂRÂREA NR. 70.
Se aprobă modificarea componenței comisiei de elaborare a dosarului de evaluare periodică în vederea reacreditării programului de studii universitare de licență Ingineria mediului – domeniul Ingineria mediului, prin înlocuirea persoanei de contact, astfel a dnei conf.univ.dr. Varvara Simona Camelia cu dl prof.univ.dr. Dimen Levente.
Comisia va avea următoarea componență:
Președinte: | conf.univ.dr. Varvara Simona Camelia |
Persoană de contact: | prof.univ.dr. Dimen Levente |
Membri: | lect.univ.dr. Bostan Roxana Nadina lect.univ.dr. Corcheș Mihai Teopent asist.univ.dr.ing. Damian Gianina Elena |
Secretar tehnic: | Kiss Roxana |
HOTĂRÂREA NR. 71.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Câmpan Diana privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat din următoarele instituții: Universitatea de Vest din Timișoara; Școala de Studii Avansate a Academiei Române; UMFST Târgu Mureș; Universitatea „Dunărea de Jos” Galați, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 72.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Socol Adela privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Școala Doctorală de Științe Inginerești și Matematică, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 73.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Cenar Iuliana privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea Valahia din Târgoviște, Școala Doctorală de Științe Economice și Umaniste (SDSEU), în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 74.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Topor Ioan Dan privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea Valahia din Târgoviște, Școala Doctorală de Științe Economice și Umaniste (SDSEU), în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 75.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Ceuca Emilian privind susținerea de activități didactice și de cercetare în domeniul de doctorat „Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale” (ETTI) la Școala Doctorală a Universității Tehnice din Cluj-Napoca, din cadrul IOSUD - UTCN.
HOTĂRÂREA NR. 76.
Se aprobă solicitarea dnei conf.univ.dr. Varvara Simona Camelia privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Școala Doctorală de Științe Inginerești și Matematică, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 77.
Se aprobă solicitarea dlui conf.univ.dr. Popa-Gorjanu Cosmin privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Școala Doctorală „Istorie, Civilizație, Cultură”, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 78.
Se aprobă solicitarea dlui conf.univ.dr. Popa-Gorjanu Cosmin privind susținerea de activități de cercetare în cadrul proiectului Communication and Conflict in Multi-ethnic Political Communities in Medieval Latin Europe (IX-XV century), Universitatea din Wrocław, Polonia (2024-2028).
HOTĂRÂREA NR. 79.
Se aprobă solicitarea dnei lect.univ.dr. Botaș Adina privind susținerea de activități în comisiile de îndrumare și integritate academică din cadrul Școlii Doctorale Interdisciplinare a Universității Transilvania din Brașov.
HOTĂRÂREA NR. 80.
Se aprobă organizarea alegerilor academice parțiale pentru ocuparea funcției de Director al Școlii Doctorale de Contabilitate, pentru mandatul 2020-2025, ca urmare a vacantării postului.
Se aprobă calendarul alegerilor academice parțiale, după cum urmează:
- 31 octombrie 2024 – 4 noiembrie 2024 - perioada de depunere a candidaturilor;
- 07 noiembrie 2024 – desfășurarea alegerilor (turul doi de scrutin în 08 noiembrie 2024);
- 13 noiembrie 2024 – validarea rezultatelor alegerilor în ședința Senatului.
HOTĂRÂREA NR. 81.
Se aprobă cererea nr. 30177/18.10.2024 privind prelungirea studiilor universitare de doctorat în cadrul Școlii Doctorale de Teologie.
HOTĂRÂREA NR. 82.
Se aprobă înființarea unui Serviciu privat pentru situații de urgență de tip P1 – serviciu propriu, cu avizul Inspectoratului pentru Situații de Urgență a județului Alba, cu următoarea componență:
- șef serviciu privat pentru situații de urgență;
- compartiment pentru prevenire;
- echipe specializate constituite în una sau mai multe formații de intervenție.
HOTĂRÂREA NR. 83.
Se aprobă transformarea postului vacant de operator date (M) – COR 413201 din cadrul Serviciului IT și Tipografie în post vacant de Șef serviciu privat pentru situații de urgență (M) – COR 541901, cu subordonare directă Rectorului UAB, în vederea demarării procedurii de ocupare a acestuia.
HOTĂRÂREA NR. 84.
Se aprobă transformarea postului vacant de administrator financiar gr. I (S) – COR 263111, poz. 198 din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă, în post vacant de secretar instituție de învățământ gr. III (SSD) – COR 235901, în vederea demarării procedurii de ocupare pe durată nedeterminată.
HOTĂRÂREA NR. 85.
Se aprobă înființarea unui post didactic auxiliar vacant de tehnician tr. I (M) – COR 352134 (tehnician la echipamente de înregistrare imagine și sunet) în cadrul Administrației Facultății de Teologie Ortodoxă, cu subordonare directă secretarului șef al facultății, prin transformarea postului vacant de informatician debutant (SSD), poz. 255 din cadrul Centrului pentru Învăţământ la Distanţă, Frecvenţă Redusă şi Formare Continuă (CIDFRFC), în post vacant de tehnician tr. I (M) și transferul acestuia la Facultatea de Teologie Ortodoxă.
HOTĂRÂREA NR. 86.
Se aprobă Raportul anual privind implementarea Strategiei de sustenabilitate a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.